האם יש עתיד לסמארטפון הגיימרים?

כבר שנים שיצרניות הטלפונים החכמים מנסות לפרוץ את השוק הכי משתלם שיש. אז מדוע הן טרם הצליחו?

29 בינואר 2020

ציבור הגיימרים הוא קהל שנוטה להוציא הרבה כסף על חומרה המתאימה לצרכיו, אך הוא ממשיך להתעלם מטלפוני הגיימינג – כבר  מאז נוקיה שב-2003 יצאו עם טלפון ייעודי לגיימרים ועד היום.

למה מתקשים גם מותגי גיימינג חזקים כ-Razer לפצח את השוק הזה?

אחד השימושים הנפוצים ביותר לסמארטפונים הוא משחקי מובייל; צמחה סביבו תעשייה ססגונית שהרימה חברות על נס – מרוביו עם אנגרי בירדס ועד סופרסל עם קלאש אוף קלאנס; ו

אחד המשתמשים הכי משתלמים בעולם הוא הגיימר: מחשבי גיימינג הם היקרים והחזקים ביותר, וחובבי המשחקים קונים אותם בהמוניהם ולא מהססים לרכוש משחקים יקרים ותוכן נלווה בתוכם.

יצרניות הסמארטפונים מנסות כבר שנים לשלב את שתי העובדות הללו ולהשיק טלפון חכם לגיימינג שיהפוך ללהיט; רק לאחרונה חשפה אסוס את ה-ROG Phone, טלפון משחקים יוצא דופן ועתיר יכולות. אך האם  שכחה  אסוס שכל קודמותיה נכשלו במשחק הזה.

מאז הנוקיה שיצא ב-2003, דרך הפלייסטיישן פון של סוני וכלה במכשיר הגיימינג של Razer נכשל כל היצרנים למיניהם.. חובה לציין שלמכשיר של אסוס יש תצוגה עם קצב רענון שיוצר תנועה חלקה ומושלמת על המסך, יכולות אודיו מופלאות ואפילו דואגים שהמכשיר לא יתחמם ביד – אך להערכת מומחים גם הוא לא יפתה את הגיימרים וזאת מכמה סיבות:

הראשונה היא שגיימרים לא צריכים מכשיר מובייל כדי לשחק; בשביל זה יש להם מחשב רב עוצמה באלפיים דולר, שמריץ משחקים בנוחות רבה ובאיכות גבוהה לאין שיעור משל הסלולרי.

השנייה היא בניגוד למחשב, לטלפון יש הרבה יותר שימושים, שנמצאים בתכיפות גדולה בהרבה – מיישומים חברתיים ועד קבלת ושליחת הודעות, האזנה למוסיקה,, צילום וניווט; לפיכך, עליו להיות דק, קל ונוח לשימוש יומיומי. זאת, בעוד מכשירי גיימינג חייבים להיות כבדים יותר בשל מערכות הקירור שלהם, מסורבלים בשל העיצוב האגרסיבי שמאפיין את התחום ואופיטימליים לשימוש בשתי ידיים, במצב אופקי, לשימוש ארגונומי ונוח בעת המשחק.

השלישית היא שגיימרים קונים חומרה ייעודית בגלל התוכנה שהיא נועדה להפעיל: המשחקים הם מה שמושך את השחקנים, והחברות שמפתחות אותם יודעות שלא שווה לבנות מנוע גרפי מדהים עבור מסך של 6 אינץ' וקהל שמסתפק בכותרים פשטניים כקנדי קראש שמכניסים הון עתק גם ככה. ובשביל המשחקים הללו, די באייפון וגלקסי רגילים.

יכול להיות שאסוס השיקה את הרוגפון כדי לחזק את מותג הגיימינג שלה, שצובר תאוצה וכולל מוצרים יקרים ומבוקשים בהרבה. בכל מקרה, עד שלא תיווצר חוויית משחק שמצריכה רכישת מכשיר ייעודי – דבר שלא משתלם למפתחים לעשות – כנראה שסמארטפוני הגיימינג יישארו נישה מוזרה ולא מקור רווח מהותי.


השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *

רדיו חם אש

Current track
TITLE
ARTIST

Background